Zawsze byłeś szczupły i zapisałeś się na siłownie by zbudować umięśnioną sylwetkę? Oto kilka porad

Jest wiele osób, które idą na siłownię, by zrzucić zbędne kilogramy. Jest jednak też grupa osób, która należy do tych wiecznie szczupłych i w końcu chciałaby nabrać masy. Oczywiście poza samą dietą bogatą w białko i węglowodany, ważny jest dobór ćwiczeń.

Szczupłe osoby chcące zbudować mięśnie powinny systematycznie wykonywać te same ćwiczenia przez okres maksymalnie trzech miesięcy. Potem należy zmienić program ćwiczeń, ponieważ nasz organizm się do nich przyzwyczaja. Ważne jest to, by ćwiczyć regularnie, przynajmniej trzy w tygodniu, robiąc dzień przerwy między dniami, w których odbyło się ćwiczenia.

Osoby chcące zbudować masę mięśniową powinny ćwiczyć na tak zwanych wolnych ciężarach, czyli na zwykłych sztangach i hantlach. Wiele osób ćwiczy na maszynach, z obawy przed kontuzją oraz dlatego że jest łatwiej. Maszyny do ćwiczeń izolują partię mięśni, którą ćwiczymy od reszty. Wolne ciężary sprawiają, że musimy użyć nie tylko tych partii mięśni, które ćwiczymy. Do ćwiczeń na wolnych ciężarach angażujemy cały nasz organizm.

Jeżeli chcesz zbudować mięśnie musisz robić serie na maksymalnych ciężarach, na jakich możesz je robić i systematycznie zwiększać ich wagę. Na początku pojawią się zakwasy i duże zmęczenie, ale po kilku takich pobytach na siłowni twój organizm się do tego przyzwyczai. Ćwiczenie na jak największych ciężarach sprawia, że na włóknach naszych mięśni pojawiają się mikrouszkodzenia, które następnie są regenerowane przez nasz organizm. Dzięki temu nasze mięśnie stają się mocniejsze i większe.

Należy dobrać ćwiczenia, tak by rozkładały się one na cały organizm. Ćwicząc na wolnych ciężarach, angażujemy wiele partii naszych mięśni, jednak trzeba pamiętać, by równomiernie rozłożyć ćwiczenia na każdą część naszego ciała. Jeżeli uważasz, że masz za dużo ćwiczeń, możesz niektóre wykonywać co drugi pobyt na siłowni. Nie trzeba za każdym razem wyciskać sztangi na ławce, można robić to, co drugi raz. Trzeba jednak pamiętać by liczba oraz ciężar ćwiczeń były mniej więcej takie same za każdym razem. Pamiętaj, by systematycznie zwiększać wagę ciężarów, by cały czas być na granicy swoich własnych osiągnięć.

Takie podejście do ćwiczeń gwarantuje przyrost siły oraz zbudowanie umięśnionej sylwetki. Gdy efekty przyrostu siły oraz masy zaczną spadać należy zmienić zestaw ćwiczeń jaki, się wykonywało do tej pory.