Prawie każdy mężczyzna trenujący na siłowni czy też siłowo chciałby mieć jak największe mięśnie klatki piersiowej. Oprócz odpowiedniej diety należy skupić się na paru technikach treningowych i zastosować kilka specjalnych ćwiczeń, które to pozwolą zwiększyć nasze mięśnie i sprawią, że klatka piersiowa stanie się większa.

Trening powinien opierać się głównie na stymulacji mięśnia piersiowego większego. Przydatne będą takie ćwiczenia, jak wyciskania – zarówno hantli jak i sztangi oraz rozpiętki. Należy jednak pamiętać, że istotne jest pod jakim kątem nasze ciało będzie ułożone podczas treningu. Wszelkiego rodzaju ćwiczenia wykonywane na ławeczce skośnej w górę spowodują większe przyrosty mięśni klatki piersiowej i efekt wizualny będzie znacznie bardziej zadowalający.

Jeśli chcemy by nasza klatka piersiowa prezentowała się bardziej okazale, to nasz trening powinien zawierać przede wszystkim ćwiczenia na skosie, najlepiej ze stosunkowo dużym obciążeniem. Duży ciężar pozwoli bardziej zmęczyć mięśnie i zmusić je w przyszłości do przyrostu.

Oczywiście trenując siłowo należy również pamiętać o odpowiedniej diecie i regeneracji po treningu. Te rzeczy są równie ważne jak solidny trening. Dieta kulturystyczna powinna być bogata w białko, węglowodany i zdrowe tłuszcze.